Förlossningen och BB

I lördags kl 12 på natten fick min älskade sambo ringa in till förlossningen då jag grät av sammandragningarna, packade in hundarna i bilen och begav oss in mot csk, vid 1-tiden var vi inne och dem tog emot oss och visade oss ett rum.
dem undersökte mej och det visade sig att vår bebis ville komma ut, redan i v 28... livmoderhalstappen var förkortad. fick 2 kortisonsprutor som skulle göra att bebis lungor utvecklas snabbare samt fick jag bricanyl spruta som skulle stoppa ev.förlossning..  där låg vi.. låg med dropp i 2 dygn som också skulle stoppa förlossningen.
varje gång dem kopplade ur det satte sammandragningarna igång igen.

personalen var väldigt måna vid oss, neonatal kom in och pratade med oss vad det innebar om bebis skulle födas i v 28. jag ville bara hem!

Har blivit flyttad fram o tillbaka från förlossningen till BB, vilket inte var jättekul. Älsking var hos mig hela tiden under tiden vi låg på förlossnigen, samt hela dagarna på BB.
Fick åka hem idag-dock ska jag i princip vara sängliggandes och inte göra ett dugg..

Men för varje dag som går är jag glad att bebis ligger kvar i magen, sen att mamma har ont, det får man nog stå ut med. men allting var jättebra med den under hela tiden, bra tillväxt osv.. huvudsaken är ju det!
Och nu är vi iaf hemma igen, skönare att vara hemma i sitt eget hem och sova i sin egen säng!


Vill tacka alla som hjälpt oss under dessa dagarna!
Speciellt till min svärmor som passat djuren, bakat,städad osv.. kunde nog inte fått någon bättre svärmor,Faktiskt!

Och min fina älskling, som alltid finns vid min sida! - jag älskar dig!








Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag älskar dig bästa syster!

2011-05-26 @ 21:43:05
Postat av: ronja

Hoppas de e bättre nu. Va rädd om er! Kram

2011-05-27 @ 11:30:34

Lämna ditt avtryck här - Välj dina ord väl:

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0